maanantaina, elokuuta 21, 2006

Yhä vielä Lordin lumoissa...Ännu fascinerad av Lordi..Still fascinated by Lordi...

Olen nähnyt Mr. Lordin livenä! Me käytiin kuin käytiinkin katsomassa perjantaina Lordin konsertti Torniossa. Huikeaa, en olisi ikinä uskonut! Porukkaa oli niin paljon, ettei kaatumaan päässyt millään. Jono konserttialueelle oli tuntia ennen konsertin alkua noin 1,5 korttelia pitkä mutta eteni kuitenkin onneksi suhteellisen nopeasti. Harmitti etten ottanut kameraa mukaan. Porukkaa oli tullut sekä Ruotsin että Suomen puolelta, mutta fiilikset olivat kaikilla hyvät kaikista lehtien ennustuksista huolimatta. Paikallislehti nimittäin ennusteli jengitappeluita ja levottomuuksia mutta todellisuudessa yö oli sitten tavallista rauhallisempi. Eilen kävi kylässä entinen työkaveri, joka oli päivystänyt koko viikonlopun. Ei kuulemma edes yhtään hälytysajoa Lordi-yönä!

Ihan lavan eteen meillä ei ollut mahdollisuuksiakaan päästä, mutta mikseripöydän takana oli suora näkö- ja kuuloyhteys lavalle joten ei yhtään hullumpi paikka. Itse olen semmoinen musiikin kuuntelija että en pidä tietyistä artisteista vaan pidän tietyistä kappaleista joten selkeää suosikki-artistia ei minulla ole. Lordin kappaleista ehdottomat suosikkini ovat tietenkin euroviisuvoittaja, mutta pidän tosi paljon myös ensimmäiseltä levyltä soitetuista Would you love a monsterman?- ja Devil is a loser-kappaleista.

Sitten käsityösaralle. Ei mitään uutta! Olen kutonut ja purkanut ja kutonut ja purkanut. En tiedä mikä pitsisukissa oikein tökkii mutta sopivaa ei tahdo tulla. Onpahan sitten niin perusteellisesti kudotut sukat että... Päätin kuitenkin, että nyt en anna periksi. Tiimalasikantapäätä on yllättävän kiva neuloa. Tulen kyllä tulevaisuudessa käyttämään sitä enemmänkin ihan sen hyvän istuvuuden takia. Eläköön uudet mallit ja työtavat.

***
Beslutade att börja skriva även på svenska. Det här var egentligen efter att jag hittat några intressanta svenska handarbetsblogger som jag även lämnat in kommentarer hos. Min engelska är inte så bra att jag klarar av att skriva om min hobby på engelska, så svenska var ett ganska naturligt val.

Jag har sett Mr. Lordi livslevande. På fredag beslutade vi i alla fall att gå på konserten som arrangerades i Torneå. Helt fantastiskt, jag skulle ha aldrig trott detta på förhand. Det var så mycket publik, att man kunde knappt röra på sig. Kön till konsertområdet var ca 1.5 kvarter långt men rörde på sig med ganska bra tempo. Jag ångrade att jag inte tog med mig kameran. Publik fanns från både Finland och Sverige och trotts lokaltidningarnas spådomar om oroligheter och gängbråk gick allt väldigt lugnt. I själva verket var natten lugnare än normalt. En f.d. arbetskompis som haft jour hela helgen hälsade på igår och påstod att det inte ens hade gått något ambulanslarm natten mot lördagen.

Vi hade inga som helst möjligheter att komma nära scenen, men fick platser bakom mixerbordet, där vi både såg och hörde utmärkt. Jag själv lyssnar på väldigt mycket musik och gillar olika låtar, men har sällan någon speciell favoritartist. Utav Lordi´s låtar gillar jag så klart eurovisionsvinnaren men också låtarna Would you love a monsterman och Devil is a loser-låtarna från deras första skiva är bra.

Sedan till handarbete. Ingenting nytt! Jag har stickat och rivit upp och stickat och rivit upp! Jag har ingen aning om vad jag gör för fel med de påbörjade spetssockorna, men jag tycks aldrig få rätt storlek på dem. ”Timglas”-hälen – är termen rätt? – är förvånadsvärd rolig att sticka och eftersom den sitter så bra på foten, kommer jag att använda den även i fortsättningen. Tacka vet jag nya modeller och metoder!

***
I decided to start to write in English too. I was afraid that my vocabulary wouldn’t be large enough to tell about my hobby and therefore I wrote only in Finnish and later on in Swedish. I want to keep up my English though so let’s give it a try. Please, do give me some comments if the language is horrible and the grammar’s awful.

We´ve have been to Mr. Lordi´s live concert in Tornio. I have to admit, that I hade my doubts about it but in the end I thought it was fantastic! The attendance was large, 3000 people on the concert area and lots and lots of people outside, both from Finland and Sweden. The line outside was 1,5 quarters long but proceeded quickly. I do regret that I hadn’t my camera with me! In a small town like ours, this was something! The local newspaper presaged trouble and gang fights, but the night was actually more peaceful than usually on Fridays.

The area near the scene was so crowded so we had no chance to take places anywhere nearby. In the end we stood behind the soundchecktable and both could see and hear the concert clearly enough. I usually don´t have any special artist I like. I do listen to different music and like many songs, but do not have any special idol. Lordi´s Eurovision Song Contest winner is good, of course, but I do also like the songs “Would you love a monsterman” and “Devil is a loser” from their first album.

Now I tell you something about my knitting. Actually, there is nothing at all to tell. I have knitted, unravelled, knitted, and unravelled again the pink socks I started a few weeks ago. I have no idea what I do wrong, but it seems that I do not manage to knit them in the right size. They simply are too small…I think it is because of the lace pattern that I have used. I´ve knitted the wrap&turn heel for the first time.
I found it here.. The sock seems to fit very well.

3 kommenttia:

Blogger miastick kirjoitti...

Hejsan Tuula, kul att du hittade min blogg! Jag tittar snart hit igen för att kolla lite mer, kan tyvärr inte ett ord finska.

21 elokuuta, 2006 23:57  
Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Hei, kuulostaa ihanalle reissulle :o)
SNY06

24 elokuuta, 2006 09:37  
Blogger MysteryKnitter kirjoitti...

Joskus lanka vain kieltäytyy alkamasta johonkin muotoon. Jos se ei suostu pitsiin, koeta vaikka helmineuletta. Siihen se voi suostuakin.

17 syyskuuta, 2011 01:11  

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu