perjantaina, syyskuuta 01, 2006

Uusi harrastus…En ny hobby…a new hobby…????

Ilmoittauduin Marian emännöimään Salainen ristipistoystävä -vaihtoon. Kivaa. Koska SNY-vaihtokin on toiminut todella hyvin, odotukseni tämän suhteen ovat korkealla. Onneksi ennätin mukaan.

Löysin myös aivan uuden jutun. Useampi vuosi sitten törmäsin Madeiralla käpyilyyn ja kiinnostuin kovasti. Nyt sitten innostuin tilaamaan Hobboksista pari perusteosta ja hankin netistäkin yksinkertaiset ohjeet. Paikalliseen käsityöliikkeeseen tilautin käpyjä ja tänään soitettiin että ne ovat tulleet. Harmittaa kun en ennätä hakemaan ennen kuin ensi viikolla, tänään lähdetään nimittäin Muonioon mökille.

Saa nyt nähdä sitten miten innostun, netissä nimittäin varoiteltiin että käpyily vaatii kärsivällisyyttä ja minähän en tunnetusti ole kovin kärsivällinen. Kaikki mallit vaan ovat niin ihania ja sormia oikein syyhyää päästä aloittamaan.
***
Jag beslutade att gå med i finska ”hemliga-korsstygns-vännen”-rundan som Maria har startat. KUL!!! Eftersom ”hemliga stickvännen” har fungerat så bra, har jag stora förväntningar även på detta. Vilken tur att jag hann med!
Jag har hittat en helt ny grej jag ska prova på. Vi var på semester i Madeira för flera år sedan och där bekantade jag mig med frivoliteter för första gången. Jag blev jätteintresserad redan då. Jag beställde ett par böcker från Hobboks och hittade instruktioner även på nätet. En lokal handarbetsaffär beställde skyttlar åt mig och ringde idag att de har kommit. Vad synd att jag inte hinner hämta dem, vi är helgen i stugan i Muonio.


Få se hur fascinerad jag blir. En entusiast på nätet påstod att detta kräver tålamod vilket jag, som känt, inte har. Men alla mönstren är helt enkelt underbara och det riktigt kliar i fingrarna…
***

I participate Finnish "secret cross stitch friend" -change. Nice! The Secret Knitting-friend change is such a success, so my expectations are high! Such luck that I was on time to participate.

I have found something new and exciting to try on. I saw tatted laces for the first time in Madeira a few years ago and was very interested. Now I have bought some basic books about tatting and searched for instructions on the internet about it. I found the shuttles from the local handicraft shop. I am rather worried though, because tatting is a hobby for a person with patience, which I am not. The patterns are wonderful and I do want to get started. It has to wait until next week because we spend the weekend in Muonio at our weekend cottage.

2 kommenttia:

Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Käpyily, hih vaan! Salaisena ristipistoystänäsi ensin riemastuin, että lähdenpä tästä keräämään käpyjä ja lähetän niitä laatikollisen ettei tarvitse kaupasta tilata. Onneksi luin vähän pidemmälle... No, toisenlainen paketti tuossa jo odottaa kasaamista ja postiin vientiä.

08 syyskuuta, 2006 15:47  
Blogger Tuula kirjoitti...

Huh! Mieskin on huuli pyöreänä että vai käpyjä. Käsityöliikkeen pitäjän kanssa naureskeltiin että niinhän ne miehet aika usein ovat, huuli pyöreänä nimittäin...

11 syyskuuta, 2006 11:34  

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu