torstaina, helmikuuta 21, 2008

Hiljaiseloa...Quiet life..

Olen pistellyt ja pistellyt ja pistellyt, hys-hys juttuja kuitenkin taas tällä kertaa joten menee aikaa ennenkuin on mitään näytettävää. Fair and Square vaihdon ruudut sain eilen valmiiksi ja ne lähtevät vaihtoparilleni tänään. Olen myös tehnyt siinä rinnalla yhtä Anna-hyvän-kiertää juttua joka valmistunee viikonloppuun mennessä. Tee-aiheiseen vaihtoon on kangas leikattu ja langat miltei valittu, kissa-kuoreen, joulukoristevaihtoon ja biscornu-vaihtoon samoin. Olen ollut aika järjestelmällinen tällä kertaa, saa nähdä koska paniikki iskee...

Viikonlopuksi mökille. Siellä on taas viimeisen kahden viikon aikana tullut lisää lunta joten oikeata talvea kohti matkataan. En pysty hiihtämään, tuskin tänä talvena ollenkaan. Olen taas sen verran huonossa kunnossa että liikunta on myrkkyä, mutta suunnittelin istuvani kahvioissa pistelemässä ja ihmisiä ihmettelemässä odottaessani puolisoani ladulta. Mikähän on omituisin paikka missä olen käsityön kaivanut esille?
***
I have stitched and stitched and stitched...Secret things though so I have nothing to show you yet, sorry! I finished the Fair and Square, Round 5 squares yesterday and I´ll send them today. I have stitched on a PIF too and it´s ready propably by the weekend. The fabrics are cut and the thread are nearly chosen for the Teatime-, Biscornu-, Christmas ornament- and Cat-envelope-exchanges. I have been quite organized this time, when does the panic come...

Away to our cottage next weekend. We´ve got some more snow there during these past two weeks so we travel towards a real winter. I cannot ski, hardly this winter at all. I have so much pain again so all exercise is poison. I have planned to sit down in some of the local café´s stitching while waiting for my husband. I wonder what the most peculiar place is where I have picked up my stitching?

***
Päätin muokata vähän tuota pistelyjärjestys päivyriä ja priorisoida yhtä keskeneräistä työtä eli tuota surullisen kuuluisaa Trebelloa josta uhkaa tulla UFO. Se on työ joka on ollut minulla kesken kaikkein pisimmän ajan. En muista edes koska olen sen hankkinut mutta aloitin pistelyn joskus 1997. Tammikuussa sain kuitenkin purettua pois virheet jotka olin tehnyt ja onneksi purettavaa ei ollut paljon. Kangas vain näyttää todella harvalta kun on pistellyt tiheälle pellavalle.

Nyt pistelyjärjestys on ehkä todenmukaisempi ja kuvaa paremmin sitä mitä todella pistelen eikä vain jotain haavekuvia valmistuvista UFO:sta.
***
I decided to update my rotation and put the Trebello on priority one of my WIP:s. ( What WIP? Trebello is nearly an UFO!) I started with it in 1997 and I don´t even remember when I bought it. In January I managed to unstitch the parts I had stitched wrong and luckily it wasn´t so much. The linen just seems so loose after all the small count linen I have stitched on lately.

Now the rotation is more truthfull and describes what I really stitch and not some wild dreams of WIP:s getting finished.

Tunnisteet:

4 kommenttia:

Blogger ♥ Sari ♥ kirjoitti...

Mä oon varmaan ihan nyhverö, kun mulla omituisin pistelypaikka on auto... :-I

Aurinkoisia kevätpäiviä!

21 helmikuuta, 2008 12:18  
Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Ihana lukea, että jollakin on joku UFO ollut yli 10 vuotta tekeillä. Mulla on vasta reilut 4 vuotta vanha UFO-pistely. Mutta eräs virkatun sängynpeitteen tekele taitaa olla jo kohta kaksikymppinen... Jossain lapsuudenkodin entisen huoneeni kätköissä se on, tuskin tulee ikinä valmiiksi... ;)

Mulla taitaa olla omituisin käsitöidenteko paikka muuten kirkkourkujen sisällä! :D

21 helmikuuta, 2008 18:03  
Blogger Lennu kirjoitti...

Aika monta vaihto/lahja -päivää lukujärjestyksessä, etkö enää aio tehdä yötöitä vaihtojen kanssa :D

24 helmikuuta, 2008 16:21  
Blogger MysteryKnitter kirjoitti...

Upeita lumikuvia. On siinä lunta, on totisesti.

17 syyskuuta, 2011 03:38  

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu